Spacerem po Krakowie – wycieczka klas SPdP

4 czerwca 2019r. uczniowie Szkoły Przysposabiającej do Pracy wraz z wychowawcami: p. Aleksandrą Rybką, p. Martą Gibałą, p. Anną Woźniak, p. Haliną Tłuczek, p. Justyną Kopiec oraz p. Bogusławą Łagosz i p. Edytą Wójtowicz uczestniczyli w całodniowej wycieczce do Krakowa.

Tego ranka już skoro świt zebraliśmy się pod szkołą i autobusem, pogryzając przekąski dojechaliśmy pod wzgórze Wawel, gdzie rozpoczęliśmy naszą przygodę. Pod opieką bardzo sympatycznej pani przewodnik zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu. Na własne oczy zobaczyliśmy słynny dzwon Zygmunta, do którego musieliśmy dojść, pokonując chyba tysiąc stromych schodów, co było nie lada wyczynem. Odwiedziliśmy także krypty największych polskich wieszczów – Adama Mickiewicza oraz Juliusza Słowackiego. Na koniec zwiedzania Wzgórza Wawelskiego odważnie zeszliśmy na spotkanie z legendą, czyli sławetnym smokiem. Przedzierając się przez Smoczą Jamę, dotarliśmy nad Wisłę, gdzie robiliśmy pamiątkowe zdjęcia z, jak się okazało, całkiem niegroźnym smokiem. Następnym etapem wycieczki był spacer przez miasto, najsłynniejsze ulice, takie jak Kanonicza, czy Grodzka, aż do kościoła św. Franciszka ze znanym witrażem Stanisława Wyspiańskiego „Bóg Ojciec - Stań się”. Mieliśmy okazję przejść ulubionym parkiem Krakowian, czyli Plantami, aż do Barbakanu, gdzie wysłuchaliśmy ciekawostek dotyczących murów obronnych miasta. Następnie, niczym dawni przybysze i kupcy, udaliśmy się przez Bramę Floriańską na Rynek Główny, gdzie zobaczyliśmy Sukiennice oraz Kościół Mariacki. Zaopatrzyliśmy się oczywiście w pamiątki, dzięki którym nasza wspaniała wycieczka pozostanie na długo w pamięci. Nie mogło także zabraknąć strawy dla ciała, jedliśmy pyszny obiad w jednej z krakowskich restauracji i oczywiście cudowne lody, które orzeźwiły nas przed dalszym zwiedzaniem i powrotem zatłoczonymi ulicami miasta.
      Wróciliśmy późnym wieczorem, zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi, z głowami pełnymi wspomnień i anegdot opowiadanych przez naszą świetną panią przewodnik. Dla niektórych z nas była to ostatnia wspólna wycieczka w związku z ukończeniem szkoły, a przez to zostanie w naszej pamięci na długie lata.
GALERIA
Dodano dnia: 10.06.2019

wstecz

Zajęcia usprawniające

Rewalidacja - zajęcia usprawniające.